Kijk Uit 4 blijft ongeslagen

Kijk Uit 4 - Z.S.C. Saende 6J    2 - 2

Vrijdag 15 maart 2013 - Ook in ronde vier is het team van Kijk Uit 4 ongeslagen gebleven, wel moet erbij vermeldt worden dat de wedstrijd tegen De Uil vanwege terugtrekking niet doorging. Maar toch, het is een prima seizoen, en met nog één wedstrijd te gaan tegen Excelsior kan je wel zeggen dat de herrijzenis van Kijk Uit 4 een succes is geworden.

In de wedstrijd van afgelopen vrijdag tegen het Z.S.C. Saende 6, een team bestaande uit zeer jonger spelers, werd er gelijk gespeeld.
Peter Groeneweg was als eerste klaar met zijn partij, Peter zag over het hoofd dat zijn toren ongedekt stond en dat smakelijke hapje liet zijn jonge tegenstander niet aan zich voorbijgaan. Trouwens de snoepjes uit de bar, waren ook al zeer geliefd bij de “jonkies” van het Saende. Dus zijn ze zeker niks tekort gekomen.
Vi Quan Tran in aanvang goed geconcentreerd, strafte zijn tegenstander goed af, die wel een aantal stukken in de aanbieding deed. Toen hij met groot overwicht jacht maakte op de koning, was de druk van de ketel. En onder schatergelach werd er mat gezet.
Halil Gül verloor in de opening een stuk maar kreeg op de open de c-lijn een alles vernietigende aanval op de lang gerokeerde koning. Hij bouwde prima verder en even later sneuvelde het paard. Daarna kon er een volle toren de doos in. We stonden met 2-1 voor.
Het kwam nu aan op René Koens. In een ongeveer gelijke stelling moest hij het halve puntje voor ons uit het vuur zien te halen. Helaas René kon te weinig druk zetten en verloor zijn partij.

Op maandag 25 maart spelen we onze laatste wedstrijd tegen Excelsior. Hopelijk opnieuw zonder nederlaag.

Andries Visser