Jan Jansen in een dip?

Keizercompetitie ronde 14

Vrijdag 22 november 2013 - Deze avond twee bekerwedstrijden op het programma, en de overige aanwezigen gingen hun positie op de ranglijst proberen te verbeteren. De eerste bekerstrijd ging tussen Barry en Sinclair. Nadat Barry echter een pion voorkwam werd hij door Patrick gewaarschuwd dat het dan wel zo afgelopen zou zijn met hem. En we weten, Patrick heeft (bijna) altijd gelijk. Sinclair had meer aanvalsruimte, benutte die ten volle en pakte de winst. De andere bekerstrijd ging tussen Andries en André. Waar in normaal competitieverband Andries wel eens de winst opstrijkt….. Een bekerstrijd is net als in het voetbal: altijd verrassend en dit keer won André weer eens van Andries.

Jan Jansen

Colleen, de huidige nummer één op de ranglijst won met zwart snel terrein op het bord tegen Paul Koper. Langzaam maar zeker besefte Paul dat Colleen toch nog een paar maatjes te groot was voor hem. Jan Jansen was er alles aangelegen om weer eens een "normale" partij te spelen en die winnend af te sluiten. De laatste weken zit hij namelijk in een HerfstDip? Helaas voor hem moest hij door de bekerwedstrijden tegen iemand uit de top van het klassement, Ingmar. Jan mocht heerlijk genieten van het fantastische spel van dit schaaktalent en kon hem na afloop ook feliciteren.

Jullie aller Kuifje: Patrick de Koning.

Alle uitslagen:

Wit Zwart Resultaat
Paul Koper Paul Koper Colleen Otten Colleen Otten 0 − 1
Jan Jansen Jan Jansen Ingmar Visser Ingmar Visser 0 − 1
André Kunst André Kunst Andries Visser Andries Visser 1 − 0
Sinclair Koelemij Sinclair Koelemij Barry Broek Barry Broek 1 − 0
Halil Gul Halil Gul Floor Schoone Floor Schoone 1 − 0
Dirk de Waal Dirk de Waal Egbert Mulder Egbert Mulder 0 − 1
Louw Post Louw Post Dirk Geels Dirk Geels ½ − ½
Wim Geels Wim Geels Vi Quan Tran Vi Quan Tran 0 − 1
Peter Stekelenburg Peter Stekelenburg René Koens René Koens 1 − 0
Peter Groeneweg Peter Groeneweg Johan van Velthuijsen Johan van Velthuijsen 1 − 0