Een avondvullend programma bij Kijk Uit

Keizercompetitie ronde 17

Vrijdag 13 december 2013 - Afgelopen vrijdag in een goed gevulde speelzaal aan de Eksterlaan was het voor de schaakliefhebber goed toefen.
Kijk Uit 5 behaalde zijn eerste matchpunt tegen Assendelft 3, al was dat met de hakken over de sloot. Louw Post kwam al snel met de mededeling dat hij gebluft had en de deksel op neus had gekregen. Even later was het Rick Mulder die zijn goede openingstelling in rook had zien opgaan. Gelukkig won Halil Gül met een pionvork een stuk en schoof vervolgens de partij professioneel uit. Tenslotte moest Egbert Mulder dan maar het ene puntje binnenslepen. Dat moest toch lukken gezien zijn stelling. Maar het duurde lang, heel lang, tot een ongelukkige manoeuvre van zijn tegenstander Egbert de overwinning schonk.

Egbert Mulder sleepte het verlossende punt binnen

In de interne competitie werden een paar opmerkelijke partijen gespeeld. Barry Broek dwong Colleen Otten tot een avondje nadenken. Barry speelde prima tot de slotfase, waar de hele inboedel van Barry in elkaar stortte. Jan Jansen haalde het Coloradogambiet van stal, Peter Hamersma vloog er vol in. Mat werd Peter zijn deel, genoeg stof voor in de altijd gezellige bar. Dick Wijker kwam een vol stuk voor tegen André Kunst. Wat er daarna gebeurde is niet geheel duidelijk, maar Dick leverde zijn stuk weer in en bleef tenslotte met lege handen achter.

De bekerwedstrijd tussen bekerhouder Sebastiaan van Westerop en Ingmar Visser werd al snel in het voordeel beslist van Sebastiaan. Een misse zet van Ingmar werd koelbloedig afgestraft.

Andries Visser

Alle uitslagen:

Wit Zwart Resultaat
Barry Broek Barry Broek Colleen Otten Colleen Otten 0 − 1
Ingmar Visser Ingmar Visser Sebastiaan van Westerop Sebastiaan van Westerop 0 − 1
Dick Wijker Dick Wijker André Kunst André Kunst 0 − 1
Andries Visser Andries Visser Paul Koper Paul Koper ½ − ½