Colleen Otten wint de bekercompetitie seizoen 2013-2014

Bekercompetitie en Keizercompetitie ronde 37

Vrijdag 16 mei 2014 - In een spannende wedstrijd tegen Özden Tuna heeft Colleen de beker gewonnen, alweer haar derde prijs van dit seizoen! (clubkampioenschap en snelschaakkampioen). Özden stond sterk vooral dankzij zijn loperpaar tegen de twee paarden van Colleen. Helaas voor Özden kon Colleen met twee torens in de stelling van Özden komen en mat zetten.

Jan Geus nam het op tegen Barry Broek. Barry openende Aljechin, een relatief nieuwe opening voor Barry. Beiden kwamen zonder kleerscheuren uit de opening. Jan Geus positioneerde zijn stukken iets beter dan Barry en wist zo de overwinning naar zich toe te trekken.

Gebroederlijk naast Dirk zat zijn broer Wim, beiden met wit. Wim nam het op tegen René Koens in een wedstrijd waar nog lang over nagepraat werd. Wim ging met een pion meer het eindspel in. Wim had de loper en René het paard. Wim kwam er niet doorheen omdat René zijn paard zou offeren voor de pion van Wim en zo remise af dwong, toch werd er nog lang geanalyseerd.

Peter Groeneweg speelde tegen Johan van Velthuijsen. Peter wist met zijn paard in de stelling van Johan te komen en kon zo een toren winnen. Dit was genoeg voor de overwinning.

Wilt u ook leren schaken? Of een keer meedoen neem dan contact op met secretaris@schaakclubkijkuit.nl.

Alle uitslagen:

Nr. Wit Zwart Resultaat
1 Colleen Otten Colleen Otten Ozden Tuna Ozden Tuna 1 − 0
2 Ingmar Visser Ingmar Visser Halil Gul Halil Gul 1 − 0
3 André Kunst André Kunst Dick Wijker Dick Wijker 1 − 0
4 Jan Geus Jan Geus Barry Broek Barry Broek 1 − 0
5 Paul Koper Paul Koper Andries Visser Andries Visser ½ − ½
6 Sebastiaan van Westerop Sebastiaan van Westerop Vi Quan Tran Vi Quan Tran 1 − 0
7 Dirk Geels Dirk Geels Egbert Mulder Egbert Mulder 1 − 0
8 Wim Geels Wim Geels René Koens René Koens ½ − ½
9 Peter Groeneweg Peter Groeneweg Johan van Velthuijsen Johan van Velthuijsen 1 − 0

Dick Wijker