Kijk Uit 2 op weg naar het kampioenschap

Chess Society Zandvoort / Jopen 2 - Kijk Uit 2    1 - 5

Vrijdag 21 maart 2014 - Vandaag stond op papier de makkelijke uitwedstrijd tegen Chess Society op het programma met in het achterhoofd dat er moest gewonnen worden om kampioen te worden. Ze hadden nu een nieuwe locatie bij een autodealer. Vorig jaar speelden ze in een saaie en sfeerloze bibliotheek, dus hopen dat het daar wel gezelliger is.

Er was niet zo heel veel verbetering en met enige vertraging gingen we gelijk achter de borden zitten. En als eerste was Gregory klaar. Hij maakte fout op fout en moest uiteindelijk opgeven helaas 1 - 0 voor de thuisploeg.

Kon het team deze achterstand verwerken? Jazeker. Wie anders dan Barry (de topscoorder van het team) trekt het team over het dode punt. Na een onterechte claim van Barry speelde hij zijn tegenstander uit in de extra tijd 1 - 1.

De volgende die klaar was was Andries. Zijn tegenstander kon niet profiteren van de fouten die Andries zelf maakte en ging kort daarna zelf de fout in. Helaas voor hem kon Andries hier wel van profiteren 1 - 2.

Daarna was het de beurt aan de teamcaptain Jan Janssen om het volgende punt binnen te halen. Na een mooie paardenvork en stukwinst was het punt zo goed als binnen. Zijn tegenstander was nog aan het tegenspartelen maar hield niet lang stand 1 - 3.

Kort daarna was het Jan Geus die het punt en matchpoint kon bijschrijven. Na een goede dreiging voor mat kon zijn tegenstander niets doen dan opgeven 1 - 4.

De laatste die bezig was was Dick. Hij stond er goed voor en won uiteindelijk een kwaliteit en dus ook de partij 1 – 5.

Helaas heeft de Kennemer Combinatie gewonnen met 2 - 4 van HWP Haarlem. Dat betekent dus dat we één puntje achterstaan op hun. De laatste wedstrijd word nog spannend tegen Excelsior.

Voor gedetailleerde uitslagen en de stand zie de NHSB site.

Barry Broek