Dammers en schakers knokken om eieren

Paasschaakdamtoernooi 2015

Vrijdag 3 april 2015 - Eenmaal per jaar, kort voor Pasen, vindt in het denksportcentrum van het Jan Ligthart gebouw een toernooi plaats waarbij dammers en schakers gezamenlijk en in teamverband met en tegen elkaar strijden om eieren. Ook nu weer bleek de opzet van het toernooi een gouden greep.

Maar liefst een zestal teams trad tegen elkaar aan. De wedstrijdleiders, André Kunst en Jaqueline Schouten hadden de teams naar gelijke sterkte ingedeeld zodat een spannende strijd gegarandeerd leek. Opnieuw bleek dat het versnelde tempo waarmee gespeeld werd onverwachte uitslagen te zien gaf. Onder grote hilariteit werd er soms geblunderd en kwam de winst bij een onverwachte winnaar. Stabiel en sterk was het optreden van het team van dammer Cees van der Vlis. Verder bestond het team uit: Berrie Bottelier (dammer) en de schakers Gregory van den Ende, Guido van Leen en Sjef Rosier (zie foto).

Toen de rook was opgetrokken bleek het team van Van der Vlis met vier overwinningen en een gelijkspel de sterkste en bleef met negen punten de concurrentie ver voor.

Maar bovenal de sfeer en de gezelligheid stonden garant voor het succes. De besturen van DCIJ en Kijk Uit zijn dan ook vast van plan deze traditie voort te zetten..

Jan Apeldoorn

Foto's volgen nog.