Colleen Otten heerst weer soeverein

Keizercompetitie ronde 14

Vrijdag 21 november 2014 - Nadat het dit seizoen leek, dat er wat haarscheurtjes in het bolwerk van Colleen Otten waren verschenen, heeft zij vrijdag op koelbloedige wijze een aanval van een van de verrassingen van dit seizoen, Gregory van den Ende afgeslagen.

Gregory zocht zijn heil nog wel met een antwoord op het Frans met het niet alledaagse f4, maar het hielp niet, een mindere zet werd koelbloedig afgestraft. De dame en het paard van Colleen kwamen zijn stelling binnen gemarcheerd.

De andere positieve verrassing Barry Broek wees gedecideerd Dick Wijker terug, Met een scala aan vrijpionnen in het centrum had Barry min of meer vrij spel, en werd het voor Dick dweilen met de kraan open.

Ingmar Visser had de grootste moeite met Halil Gül. Nadat de dame en twee pionnen van Ingmar waren ingeruild voor drie stukken, kon Ingmar pas in slotfase de zwaarbevochte overwinning in ontvangst nemen.

Wim Geels was tegen Paul Koper op het randje van een verrassing, maar een mispeer in het eindspel liet hem met lege handen achter.

Ook waren er nog vier bondswedstrijden de afgelopen week. Ze acteerden met wisselend succes. Het derde team haalde een krappe zege in Hillegom, terwijl het vierde team kopje onder ging in Heemstede.
Het eerste team wil maar geen punten scoren, het verloor voor de derde maal op rij met de kleinst mogelijke nederlaag, nu in Krommenie.
Gelukkig scoorde het vijfde team wel, dat viertal reeg Santpoort aan het spit.

Andries Visser