Wanvertoning Kijk Uit 1

Kijk Uit 1 - Santpoort 2    2 - 6

Zaterdag 11 april 2015 - Kijk Uit 1 speelde afgelopen zaterdag tegen Santpoort 2 voor lijfsbehoud in de promotieklasse. Gezien de belangen, een zeer beladen wedstrijd en ook nog eens een derby. Zelden heb ik (ondergetekende) een groter demasqué gezien.
Nadat Guido van Leen door familieomstandigheden moest afzeggen, was Jan Geus gelukkig bereid om in te vallen. Resumerend, om 12:00 uur begon de wedstrijd en om even over half drie was het gespeeld.

Jan Geus, verspeelde al heel vroeg in zijn partij zijn toren, en de partij was verloren.
André Kunst speelde mijn idee te dogmatisch en kwam met een triplepion te staan. Dat betekent afruilen en je staat in een verloren eindspel.
Even later ging Peter Hamersma de fout in tegen Sjoerd Haver.
Daarna ging Sebastiaan van Westerop zonder overleg met de teamleider remise aan. Je staat 3 - 0 achter!
En even later volgde Sinclair Koelemij zijn voorbeeld.
Wrang maakt het dat je later in de bar hoort, tja ik had toch moeten doorspelen.
Colleen Otten, inmiddels een kwaliteit achter, breidde haar achterstand uit tot een stuk en gaf wijselijk op.
Ingmar Visser dermate van de wijs gebracht door het ondoordachte optreden van het team, blunderde ook nog eens een stuk weg en gaf op.
En het was tenslotte Peter van Nieuwenhuizen die na een uurtje of vier zwoegen Gijsbert de Bock tegen het canvas werkte. De eer was tenminste gered (de meeste Kijk Uiters waren inmiddels vertrokken).

Als ik dit zo nalees, wordt het een hele klus om terug te komen.
Ik wens het eerste team veel succes in de eerste klasse.

Voor gedetailleerde uitslagen en de stand zie de NHSB site.

Andries Visser