De strijd is nog lang niet gestreden

Veteranentoernooi - ronde 3

Woensdag 11 oktober was het tijd voor de derde ronde van het Herfstveteranentoernooi. Zenuwachtig maar vol goede moed kwamen de deelnemers langzaam binnengedruppeld. Na de uitreiking van de prijzen voor de mooiste partij per groep uit de vorige ronde, in dit geval waren de heren van den Bos en Dekker de gelukkigen, werden de klokken om 13.00 uur ingedrukt voor weer een spannend schaakspel op 21 borden. Sommige spelers waren deze middag helaas verhinderd door een klein ongelukje of een (werk)vakantie. De een glijdt uit in de badkamer, de ander heeft zoveel sympathie voor Dirk Kuyt, dat hij zelf met een indianensprong de regionale bus uit ging, waardoor hij verkeerd terecht kwam en strompelend de zaal binnenkwam, en weer een ander zocht het mooie weer op in het buitenland.
In groep A was het een spannende strijd op de borden. Zeker op het eerste bord, waar de heren van Dorsselaer en Arp streden om een toppositie in hun poule, waarvan eerstgenoemde beter uit de strijd kwam en een punt bij kon schrijven op zijn conto.

Het topduel in groep C tussen Willem Dekker en Ysbrand Bouma

In groep B hadden de witte strijdkrachten veel problemen. Slechts één overwinning aan hun zijde tegenover vier van de tegenstander. Slechts op drie borden werd hier de vrede getekend door middel van een gelijk spel.
In groep C werd ook gestreden voor een topklassering. Twee van de koplopers mochten het tegen elkaar opnemen, en daar deze veldslag grotendeels gelijk opging, werd uiteindelijk ook hier de vrede getekend.
Dat sommige spelers nog niet fit zijn is duidelijk te zien op de ranglijst, terwijl anderen nog geen wedstrijd hebben verloren. Maar met nog drie ronden te gaan kan er van alles gebeuren, want een foutje is bij ieder zo gemaakt.
Hierbij wil ik onze vaste barman alvast bedanken voor het verzorgen van de nodige consumpties voor de deelnemers, want er wordt wat afgezweet tijdens de partijen, en dan is het fijn om te weten dat het vochtgehalte in de kantine weer op pijl kan worden gebracht.
Een ieder veel succes toewensend voor de volgende drie ronden, sluit ik nu af, want als ik iedere vrijwilliger voor dit toernooi moet gaan bedanken heb ik nog een A-4tje nodig, en dan ben ik bang dat ik iemand vergeet te noemen, en dat is niet de bedoeling. Tot woensdag.

Patrick de Koning

Dit toernooi wordt mede mogelijk gemaakt door

Gemeente Velsen