Bye aanvragen

In de eerste acht ronden is het mogelijk twee byes op te nemen, waarvoor een half punt zal worden toegekend. Een derde bye of een bye in de negende ronde levert nul punten op.
Een bye moet worden aangevraagd op telefoonnummer 0255-535743 (Andries Visser). Dit dient te geschieden vóór woensdagochtend 9.30 uur, voorafgaand aan de betreffende wedstrijdronde.

Wanneer een deelnemer ten gevolge van een oneven aantal spelers vrij loot, dan ontvangt hij daarvan tussen 9.30 uur en 10.30 telefonisch bericht. Als compensatie voor het niet spelen van de ronde krijgt hij (volgens het Zwitser systeem) een vol punt toegekend.
De overige spelers mogen er, voor zover ze niet hebben afgezegd, van uitgaan dat ze wél spelen.

Het zonder afmelding wegblijven van een ingedeelde speler kan worden bestraft met uitsluiting van de lopende en eventueel volgende kampioenswedstrijd.

De volgende spelers hebben een bye aangevraagd