Hans Wijdoogen overleden

Maandag 18 augustus 2003

Beste leden,

Vandaag bereikte mij het droevige bericht dat Hans Wijdoogen op 84 jarige leeftijd is overleden. We verliezen in hem een markante man die bijna 51 jaar lid is geweest van onze vereniging. Zijn passies waren onder meer schaken, tekenen, muziek en zijn modelbouwtrein. Als clublid viel hij op door zijn besluitvaardige speelwijze, zijn wekelijkse aanwezigheid, levensvreugde en zijn betrokkenheid bij alles wat de club aanging of het nu ons jubileum was, de jeugdavonden of een bondswedstrijd Hans was altijd paraat om in te springen.

Hans had een moeilijk jaar achter de rug, maar ondanks een slopende ziekte bleef hij optimistisch en speelde zijn schaakpartijen tot en met de laatste competitie avond in juni. ’s Middags uit het ziekenhuis ontslagen en ’s avonds al weer achter het schaakbord, het heeft velen verbaasd dat hij dit kon opbrengen. Zijn 50 jarig clubjubileum en het ontvangen van de erelegpenning van de gemeente Velsen waren de hoogtepunten, zijn slopende ziekte met de vele ziekenhuisopnames een zware beproeving. Toch bleef de hoop dat zijn optimisme en levensvreugde hem er door heen zouden slepen. Het heeft niet zo mogen zijn. Afgelopen vrijdag bereikte ons al het bericht dat de gezondheid van Hans sterk teruggelopen was. Dat de tijd nog zo kort was heeft iedereen verrast.

Zodra ik meer informatie heb over de datum van de crematie laat ik u dat weten.

Sinclair Koelemij

Rouwkaart

Bedroefd om zijn heengaan maar vol bewondering voor zijn optimisme en wilskracht, hebben wij afscheid moeten nemen van

Johannes Louis Wijdoogen

"Hans"

op  de leeftijd van 84 jaar.

Hans en Ineke

Sjoerd en Kamilla

Thijs en Wilma

Dieke en Arnold

IJmuiden, 18 augustus 2003
Heerenduinweg 153

Correspondentie-adres :

Minister van Houtenlaan 5

1981 EA Velsen-Zuid

U kunt in zijn huis afscheid van hem komen nemen op donderdag 21 augustus van 19.00 tot 20.00 uur.

De crematieplechtigheid zal plaatsvinden op vrijdag 22 augustus om 13.15 uur in het crematorium "Velsen" te Driehuis.

Na de plechtigheid is er gelegenheid tot condoleren in de ontvangkamer van het crematorium.

Rouwadvertentie Kijk Uit

Tot ons verdriet hebben wij afscheid moeten nemen van de nestor van onze schaakvereniging

Hans Wijdoogen

Houder van de legpenning van verdienste van de gemeente Velsen.

Hans was meer dan 50 jaar een actief lid van onze vereniging. We verliezen in hem een markante persoonlijkheid die met zijn optimisme, levensvreugde en passie voor het schaken een voorbeeld voor ons allen was.

De leden van de schaakclub Kijk Uit

Bedankkaart

Voor uw welgemeende deelneming na het overlijden van onze lieve vader, schoonvader en opa

Hans Wijdoogen

willen wij u hartelijk bedanken.

Hans, Ineke
en kinderen