Colleen Otten clubkampioen van Kijk Uit

Met een formidabele eindsprint heeft Colleen Otten het clubkampioenschap van Kijk Uit veroverd. Uit de laatste 13 partijen won ze er 12, waaronder tegen haar naaste concurrenten. Halverwege de competitie had iedereen haar afgeschreven voor het kampioenschap. Na twee verliespartijen op rij in oktober 2003 besloot Colleen een rustpauze in te lassen. Meer dan 2 maanden speelde ze geen enkele partij. Toen ze in januari 2004 de draad weer oppakte, was Colleen afgezakt tot de 12e plaats met bijna 400 punten achterstand op nummer 1. Door de niet aflatende zegereeks, die slechts één keer onderbroken werd met een verliespartij tegen Peter Hamersma, eindige Colleen ruim 100 punten vóór de nummer 2 op de ranglijst.

Clubkampioen Colleen Otten in haar partij tegen Jaap Kramer

Het kampioenschap werd ontsierd door een foutieve ingreep van het bestuur in de indeling van de wedstrijden, drie ronden voor het einde van de competitie. Helaas kon deze fout niet meer hersteld worden. Dit was voor twee mede-kanshebbers op de titel, Jaap Kramer en Peter van Nieuwenhuizen, aanleiding om zich terug te trekken uit de competitie.
De eindstand van de Keizercompetitie is te zien op de website van Kijk Uit.

In groep 2 eindigde, net als vorig, Jan Geus als eerste, op de hielen gevolgd door Henk van Nieuwenhuizen. Even leek het erop dat laatstgenoemde met de eer ging strijken, maar Jan herstelde zich goed en eindigde met 3 winstpunten uit evenzo vele wedstrijden de competitie. Henk kwam niet verder dan 1½ punt uit de laatste drie partijen en moest hierdoor de titel aan Jan laten.

Winnaar van groep 2 Jan Geus

Groep 3 werd een prooi voor Peter Duijn. In deze groep bedroeg het verschil met nummer 2, Patrick de Koning, slechts 6 punten, dat is 6 promille(!) van het puntentotaal. Ook hier werden pas in de laatste ronde de bordjes verhangen doordat in de laatste bondswedstrijd van het seizoen Patrick verloor terwijl Peter won. Omdat het een thuiswedstrijd betrof, telden de partijen mee voor de Keizercompetitie

Winnaar van groep 3 Peter Duijn (rechts) tegen René Koens

De eindstanden van alle groepen kunnen  hier bekeken worden.