Verrichtingen bij schaakclub Kijk Uit

Keizercompetitie ronde 4

Het was de afgelopen vrijdag weer druk in de voormalige Jan Ligthart school aan de Eksterlaan. Elke week zien we weer nieuwe gezichten van mensen die eens een keer willen kijken of gezellig meespelen. Zij zijn van harte welkom. We waren deze keer met 18 mannen en 2 vrouwen actief. De kopstukken van de club, ik noem ze maar even in willekeurige volgorde, Sinclair Koelemij, Colleen Otten, Arent van Nieukerken hadden weinig moeite met hun tegenstanders, waardoor ze het volle punt incasseerde. Jan Bontenbal hield keurig remise tegen de opkomende man Sjef Rosier. Tom van der Vlugt die steeds meer gaat zien op het schaakbord kon verlies niet voorkomen tegen zijn oud leraar Sjef Kesnar. Sjef kwam weer eens langs om te kijken. Hopelijk is het hem goed bevallen. Elsje Uphaus boekte haar eerste overwinning in de interne competitie. Ze speelde een goede partij tegen eveneens een beginnend schaker Kees de Boer. Na een lange partij zette zij Kees tenslotte mat. De jonge talentvolle Ingmar Visser herstelde zich keurig van de nederlaag van de vorige week en pakte het volle punt tegen de gerenommeerde Maarten Gouda. Maarten moet weer een beetje in het ritme komen. René Heilig, een vrij nieuw lid, moest ervaren hoe lastig het is om te winnen van de jeugdkampioen Dick Wijker. René moet ook weer wennen aan het schaken op de club. Remise.

René Heilig hield jeugdkampioen Dick Wijker op remise

Hajo de Vries en René Koens twee trouwe leden sloten na stevig wapengekletter de vrede. Remise. Patrick de Koning pakte knap de overwinning op Floor Schoone. Andries Visser die steeds beter gaat spelen, hield remise tegen Peter Hamersma. De ranglijst wordt na 4 ronden geleid door Sinclair Koelemij.
Heeft u ook interesse om te schaken. Kom langs vrijdagavond, om 8 uur beginnen we. U kunt altijd meespelen, wij zorgen voor een tegenstander. Heeft u interesse om te leren schaken, neem dan contact op met Jan Geus telefoon 0255-516338.

Klik op de link voor de gedetailleerde uitslagen van de 4e ronde.

Jan Geus