Genna Sosonko

Master Class
5 januari 2008

Schaakclub Kijk Uit

Zaterdagmiddag 5 januari 2008 organiseert schaakclub Kijk Uit in samenwerking met de Stichting Schaakpromotie IJmond een master class met schaakgrootmeester Genna Sosonko. Sosonko behandelt die middag drie partijen gespeeld door sterke IJmondspelers op een demonstratiebord. Deze partijen zijn vooraf door hem bekeken zodat hij gericht adviezen kan geven over de gevolgde plannen.

Hoe werkt het?

Voorafgaande aan de master class wordt aan de drie deelnemende verenigingen gevraagd om ieder een sterke (2000+ ELO) speler voor te dragen die een partij ter analyse aanbied. Deze partijen worden naar grootmeester Sosonko gestuurd zodat hij ze voorafgaande aan de master class kan bestuderen. Op de dag zelf zal hij deze partijen samen met de spelers behandelen. De spelers kunnen vragen stellen, uitleggen waarom ze voor een bepaalde oplossing gekozen hebben, etc.

Wie kunnen deelnemen?

Naast de drie geselecteerde spelers is de master class toegankelijk voor alle clubschakers uit de IJmond. Wij denken dat het voor iedereen een leerzame middag is. Dus willen we ook iedereen uitnodigen die de kans waar wil nemen om een schaakles van een gerenommeerde grootmeester als Genna Sosonko bij te wonen.

Waar is het?

De master class wordt georganiseerd in het clubgebouw van Kijk Uit, clubgebouw Jan Ligthart,  Eksterlaan 8, IJmuiden (route beschrijving). Zoals gezegd de master class wordt georganiseerd op zaterdagmiddag 5 januari, van 13:30—17:00 uur (zaal open om 13:00 uur). En uiteraard zullen we er voor zorgen dat ook de catering niet vergeten wordt. U kunt zich aanmelden via het elektronisch inschrijfformulier of via een e-mail naar masterclass@ssij.nl.

Genna Sosonko

Voor grootmeester Sosonko's imposante carriere zie de volgende link

De vorige masterclass

Voor de geslaagde master class van 2007 met grootmeester Vlastimil Hort zie deze link.