De grijze cellen mogen weer aan het werk

Vrijdag 15 augustus 2008 begint aan de Eksterlaan de eerste aanzet voor een nieuw en enerverend seizoen. Daar waar Kijk Uit vorig seizoen de Noord-Hollandse beker won, is de verwachting voor dit seizoen natuurlijk weer hoog gespannen.

Om te beginnen starten we op vrijdag met een opwarmertje, het traditionele snelschaaktoernooi waarbij iedereen weer kan voelen hoe we het paard op f3 zetten. De week daaropvolgend begint de echte competitie. Gezien het verloop van de vorige competitie waarbij pas in de laatste ronde de beslissing over het clubkampioenschap viel, belooft het weer een spannende strijd te worden.
Zaterdag gaan we samen met onze mededenksporters van damclub DCIJ een hapje eten bij de barbecue.

Ook op organisatorisch gebied zit Kijk Uit niet stil. In samenwerking met de Stichting Schaken in Noord-Holland wordt in IJmuiden het kampioenschap voor veteranen gehouden. De eerste ronde begint op woensdag 24 september.

Een peinzend jeugdlid

Ook de jeugd komt weer in actie. Op donderdag 21 augustus start de competitie en begin volgend jaar wordt in samenwerking met schaakclub Santpoort het schoolschaak kampioenschap van Velsen georganiseerd.

Zowel bij de jeugd als bij de senioren is nog plaats in de competitie. Men kan ieder moment instappen. Meer informatie over het schaken in IJmuiden  is te vinden op www.schaakclubkijkuit.nl.

Sjef Rosier